نکات مهم هنگام خرید سنگ

نکات مهم هنگام خرید سنگ

از مهمترین مراحل ساختمان سازی برای سازندگان و معماران ساختمان‌ها ،مرحله خرید سنگ است.در هنگام خرید سنگ از کارخانه و یا انبارهای سنگ فروشی باید به این نکات توجه کرد .

1- نوع سنگ

نوع و کیفیت سنگ مسئله بسیار مهمی در انتخاب سنگ است.به این صورت که سنگ انتخابی از مقاومت خوبی برخوردار است یا خیر؟…جذب آب سنگ به چه صورتی است؟وغیره
ما در اینجا دو مورد مهم از نوع و کیفیت سنگ را بررسی میکنیم.

مقاومت فشاری سنگ

ابتدا باید ببینیم سنگ در چه مکانی و با چه نوع کاربری قرار است مورد استفاده قرار گیرد.به عنوان مثال مقاومت فشاری سنگ نما باید حدود 300 kg/cm باشد. ویا سنگ کف مقاومت‌های فشاری متنوعی دارد مثلا سنگ کف پارکینگ و سنگ کف واحدهای مسکونی به ترتیب مقاومت فشاری 900kg/cm و 500kg/cm دارند .

جذب آب سنگ

اصولا تمامی سنگهای ساختمانی جذب آب دارند اما میزان جذب آب آنها باهم متفاوت است.

برای بررسی جذب آب سنگهای ساختمانی مقاله های تخصصی دانشنامه سنگ برتر را مطالعه بفرمایید.

2-سایز سنگ

مطمئنا سایز و اندازه سنگها تاثیر زیادی در قیمت سنگها و خرید شما دارد.

در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشت که سنگ انتخاب شده با اندازه و فضای مورد استفاده در ساختمان هماهنگ باشد.
به طور مثال بهتر است از سنگهایی با ابعاد بزرگ برای فضای سالن پذیرای و لابی ها استفاده شود تا سنگ در آن فضا به صورت یکپارچه دیده شود.و یا اگر فضای مورد نظر کوچک است باید از سنگهای سایز کوچکتر استفاده شود.

3-کاربرد سنگ

کاربرد سنگ بدین منظور است که سنگ مورد استفاده در کدام فضا نصب خواهد شد.به طور مثال اگر سنگ انتخابی برای نمای بیرونی ساختمان است بهتر است از سنگ تراورتن استفاده شود چون این سنگها در برابر نور آفتاب و سرما و گرما مقاوم هستند همچنین به خوبی به ملات میچسبند.

4-موقعیت جغرافیایی

محلی که سنگ انتخابی قرار است مورد استفاده قرار گیرد از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت
بدین گونه که منطقه مورد نظر سردسیر است یا گرمسیر؟یا جزو مناطقی است که شرایط آب هوایی خشک دارند یا شرجی؟

5-فراوری سنگ

دقت کنید که سنگ انتخاب شده برش صاف و دقیقی داشته باشد ودر اصطلاح گونیا باشد.(گونیا نبودن سنگ در مرحله اجرا نیاز به بندکشی دارد)

به پرداخت سنگ توجه کنید تا سنگ انتخابی شما چه ساب خورده و صیقلی باشد و چه چرمی ،از کیفیت خوبی متناسب با قیمت سنگ برخوردار باشد. سنگ خوب و سالم سنگی است که فاقد ترک باشد.

نکته:

لازم به ذکر است که ترک ها با خطوط و رگه های سنگ متفاوت هستند.

6-قیمت سنگ:

انتخاب و خرید سنگ باید با هزینه و بودجه شما متناسب باشد.سنگها دارای سورت‌های گوناگونی هستند که قیمتهای متنوعی نیز دارند.

بعضی از سنگها نیز به دلیل تقاضای زیاد و صادراتی بودن قیمت بالایی در بازار دارند شما میتوانید با انتخاب سنگهای مشابهی که از معادن دیگری استخراج میشوند این سنگها را تهیه کنید.

7-رنگ سنگ:

در هنگام خرید سنگ مورد نظرتان به تناژ رنگی سنگ توجه کنید،سنگها دارای رنگها و طرحهای زیادی هستند و ویژگی های خاص خود را دارند.

به طور مثال استفاده از سنگهای تیره در نما و در معرض نور خورشید باعث کدر شدن و بور شدن سنگ میشوند و با مرور زمان رنگ خود را از دست میدهند.

8-تامین سنگ:

مساله بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد موضوع تامین سنگ است.در بسیاری از موارد گاها اجرای سنگ طولانی میشود و ممکن است به هر دلیلی به متراژ بیشتری از سنگ نیاز پیدا کرد پس حتما قبل از خرید از تامین و تضمین این موضوع اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر:

خوشبختانه در کشور ما با وجود تنوع زیاد سنگ و با بررسی ها و مشاوره های تخصصی در حوزه سنگ میتوانید سنگ مورد نظر خود را تهیه کنید و در این راستا تیم تخصصی صنایع سنگ برتر مفتخر است تا با ارائه مشاوره و خدمات با کیفیت خاطر شما عزیزان را برای خریدسنگ با قیمت مناسب و مطمئن آسوده کند.

به دنبال یک خرید مناسب برای خود هستید؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.