برندسازی در کسب‌و‌کار

برندسازی در کسب‌و‌کار

هدف از برندسازی ساختن تصویری در ذهن مخاطبان است به گونه ‌ای که آنها را هوادار برند ما نماید،قطعا استمرار فروش و کسب منافع مادی در گرو همین هواداران و مشتریان وفادار خواهد بود،لذا اینگونه میتوان گفت که برند یعنی قول و تعهد به انجام کارمان و هرکه به عهد خود بماند نامدارتر خواهد بود و هرکه نامش نیک،نانش بیشتر.

معرفی برند

در برندسازی ما به دنبال پیدا کردن برتری‌ها و تمایزات و در نتیجه پاسداری از آن و حفظ یکپارچگی در تمام سازمان هستیم در برندسازی بسته به نوع سازمان،اکو سیستم،اسناد بالا دستی،اهداف و استراتژی‌های هر سازمان به بررسی سیاست‌های قابل اجرا برای ساخت یک برند می‌پردازیم.

فرق فروش مارکیتینگ و برندینگ

برندینگ حول تمایزات و تعهد سازمان برای حفظ آن تمایزات و یکپارچگی آن شکل می‌گیرد،به عبارت بهتر در برندینگ به فکر ایجاد یک فرهنگ جدید هستیم که مخاطبان خود را به این فرهنگ جدید دعوت می‌کند،پس برخلاف بازاریابی که تنها بر مشتریان متمرکز می‌شود،تمام تمرکز در برندینگ بر فرهنگی است که پرچم‌دار آن هستیم،لذا رضایت و جذب عموم مخاطبان الزاما در دستور کار نیست اگر چه ساختن تصویر ذهنی مد نظر برند در عموم مخاطبان خود،از مهمترین دستور کارها و جهت دهنده روش‌های اجرایی برند در نقاط تماس با مخاطبین خواهد بود.

قیمت،ارزش و برند

برای فروش کالا در ابتدا می‌توان گفت یکی از شاخصه‌های کلیدی قیمت است،در این فضا برنده اصلی کسی است که قیمت پایین‌تری داشته باشد،در ادامه در زمانی که رقابت بر سر قیمت در دستور کار نیست،رقابت بر سر ارزش موضوعیت پیدا می‌کند،رقابت بر سر ارزش به این معنی است که امتیاز فنی محصول در مقایسه با رقبا بسیار زیاد است اگرچه قیمت آن نیز بالاتر از رقبا است اما به زبان عامیانه به علت اینکه امتیازات فراوانی از خرید محصول عاید خریدار خواهد شد،به نسبت قیمت آن ارزشمند خواهد بود.
حال در این بین برند هویت خود را شکل داده و مشتریان هدف خود را انتخاب می‌کند و در صورتی که قدرتمندی خود را داشته باشد با تعریف فرهنگ و سبک زندگی،مشتریانش را به سمت خود جذب می‌کند.

بیان کلی:

هدف برندینگ ایجاد شخصیت برای سازمان و بیان داستان در خصوص محصولات و خدمات سازمان است و در آن سعی می‌شود که انتظارات مشتریان جه تدهی و مدیریت شود. برندینگ م یتواند
را از یک بازیکن کوچک در صنعت به یک رقیب بزرگ در آن صنعت تبدیل کند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.